+31 (0)6 44 214 714info@studiokleur.nl

Voor bedrijven

De ‘verpakking’ ondersteunt de inhoud

In een bedrijf waar alles draait om communicatie en contact met klanten, gaat het behalve om de concrete inhoud, ook om uitstraling. En dit laatste is veel minder concreet en het is soms moeilijk om hier  ‘de vinger op te leggen’. Iemand kan nog zo goed zijn is z’n werk, met de juiste capaciteiten en vaardigheden om succesvol te zijn, toch kan het zijn dat dit niet overkomt. De manier waarop iemand zich kleedt bepaalt mede de boodschap die hij of zij uitdraagt. Donkere kleding bijvoorbeeld is niet per definitie geschikt in een zakelijke omgeving. Iemand met een lichte uitstraling zal overstemd worden door een donkere kleur waardoor die persoon ‘verdwijnt’.  Een wat nietige uitstraling is dan het effect, wat niet handig is als iemand juist krachtig wilt overkomen. Een spierwit overhemd kan altijd want is netjes en zakelijk? Niets is minder waar. Spierwit kan juist hard en goedkoop overkomen, vooral in combinatie met zwart en donkerblauw.

Geloofwaardig

Jonge werkende vrouwen in een functie waarbij ze overtuigend over moeten komen, hebben nogal eens te kampen met het ‘kleine meisjes’ imago. Altijd eerst maar weer die barrière weg moeten nemen is frustrerend en verspilde tijd. De juiste kleur en kledingstijl kan veel voor ze doen om geloofwaardiger over te komen.

Lastige klus? Uitbesteden!

Misschien vind je het lastig om een medewerker aan te spreken op zijn of haar kleding? Met een individueel kleur- en stijladvies of een workshop voor meerdere werknemers neem ik die soms wat lastige taak graag van je over. Van een neutrale professional nemen mensen vaak veel gemakkelijker adviezen aan dan van hun leidinggevende. De informele en ongedwongen sfeer naast mijn vriendelijke benadering kan voor net dat duwtje in de goede richting zorgen. Soms ook voor een ware gedaantewisseling!